CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Monday, January 3, 2011

adik2 nak pergi sekolah

assalamualaikum and salam sejahtera to all readers..
hari ni sunyi je rumah aku sebab adik2 aku semua dah pergi berjuang menuntut ilmu..
hehe.. skema giler ayat..
nak jadi budak baik jap...
mak aku pown tak de kat rumah sekarang ni tak balik2 lagi sebab pergi teman adik aku yang agak istimewa tu masuk sekolah baru...
sebab sekarang anak2 istimewa ini dah ditempatkan di sekolah kebangsaan.. bukan lagi di pusat didikan khas..
so, tempat baru, jadi mak aku nak pastikan lah adik aku tu dapat sesuaikan diri..
yelah adik aku tu kan lain dari yang lain.. golongan istimewa lah katakan..
tapi aku seronok dapat tengok dia pergi sekolah.. pakai baju seragam sekolah sama dengan kanak2 biasa yang lain..
dia pun aku tengok terlalu seronok untuk pergi sekolah..
bangun awal pagi.. lagi awal dari aku bangun....
hehe... aku doakan supaya adik2 aku semua ni..berjaya...
cahiyok2...
macam2 ragam adik2 kita ni.. lagi2 budak darjah satu yang baru nak masuk sekolah..
ada yang takut sampai menangis...
aku dulu pown takut juga lah masa nak masuk sekolah darjah satu..
tapi aku tak nangis.. huhu.. bangganya aku..hehe..tak delah.. tang bangga tu ana gurau sahaja ye..
ok lah.. masing2 ada pengalaman masing2 kan masa baru2 nak masuk sekolah..
anyway.. wish you all good luck...
and jangan takut2 k..
cikgu korang tu tak makan orang diorang makan nasi..
cari lah kawan ramai2 k..

inilah adik aku yang istimewa tu.. muka budak down sindrom yang jenis sama je tu..
tapi adik aku ni sangat pandai and cerdik orangnye.. cuma dia masih belum boleh bercakap dengan jelas lagi.. tapi dia dah pandai mengaji alif ba ta.. ada certain perkataan yang dia boleh sebut dengan jelas contohnye macam umi abi kakak.. mati.. meggy.. hehehe.. perkataan feveret yang dia suka sangat sebut ialah meggy..
kalau pergi kedai je mesti nak meggy..tapi golongan macam ni tak boleh diperlekehkan and tak boleh dikasari.. sebab diorang ada perasaan and mudah tersentuh... diorang ahli syurga tau...
okay lah.. sampai sini dulu..
bubye..
wassalam

p/s* jangan copy okei..kalau nak minta izin atau credit to me first,then haruslah like

No comments:

Post a Comment

 
Ini blog teha_aziz. Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa. Jika suka sila credit ke teha_aziz