CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Tuesday, November 16, 2010

HARGAILAH LELAKI

apabila seorang lelaki benar2 jatuh cinta dan setia pada kekasihnyadengan ikhlas, perubahan sikapnyadapat dilihat dengan jelas.. hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba2 bertukar menjadi selembut kapas. bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya...sekeras manapown hati lelaki, ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. namun wanita janganlah mengambil kesempatan diatas pengorbanan yang dilakukan lelaki untukmu itu..
     sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh2 melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. situasi ini terang2an sudah menjelaskan perkara sebenar. dia bukanlah jenis orang yang berdamping denganmu sekadar suka2 ataupown untuk mengambil kesempatan, tetapi atas dasar cinta yang sebenar. betapa beruntungnya kamu!
      selain itu,  jika teman lelakimu sentiasa buat kamu hatimu senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. sudah tentu dalam sesebuah perhubungan, kita inginkan sesuatu kenangan yang indah dan manis untuk dikenang. tadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya.. padanya sudah menjadi tanggungjawabnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur..
      jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi nasihat.. ingat,nasihat bermaksud mengingati.. dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah. itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan diantara kamu. jadi,terbukalah mendengar nasihatnya...
      jika sudah sayang, macam2 akan kamu fikirkan. termasuklah bimbang akan kehilangannya.. begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikirkan dan risaukan kesudahan hubungan kamu. ini bermakna, dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamtkannya dari berakhir begitu sahaja. kalau boleh, biarlah ke jinjang pelamin.. baru berbaloi..!
      lucu.. tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tak ubah seperti anak2 kecil semata2 untuk mendapatkan perhatian kamu. sidia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih dari orang lain yang pernah kamu sayang. kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya . jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada2. bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja. hanya untuk orng yang disayangi sahaja. 
    kamu hadapi masalah, dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelkimu. tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu. si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaj asalkan kamu senang dan tak dibebani kerja ataupown masalah. beruntungnya!
      kamu memberitahunya yang kamu akan ke sesuatu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama.. tiba2 dia jadi menggelabah dan tidak menentu. itu tndanya  si dia langsung tak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tntang kesetiannya...
     sekiranya teman mlelakimu sering bertanyakan soalan yang sama, " you masih sayang i?" jangan anggap itu satu soalan yang membosankan itu tandanya sidia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. sebab itulah kalimah2 tersebut sentiasa diulang agar kamu tahu betapa sidia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya..
      sidia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. tidakkah kamu terharu, melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. itu membuktikan cintanya begitu kuat untuk kamu.
     manusia tidak ada yang sempurna, samalah juga teman lelakimu. tak lari dari buat silap dan kadang2 buat kamu kecik hati. tapi kalau dia nak berubah, adalah suatu perkara yang baik dan kamu perlu sokong dia. berilah dia masa untuk berubah.. nak berubah ni bukan senang tapi kalau dia berubah demi kamu, itu satu perkara yang bai..janganlah kamu cari pengganti dia semata2 kamu kecik hati dengan kesalahan dia... dan kamu pasti ke pengganti kamu tu dapat bahagiakan kamu..?
     dan pengorbanan paling besar sekaligus menjelaskan lagi betapa sidia menyayangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya. apa sahaja yang dilakukan semata2 untuk kamu. asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa  selamat setiap kali bersama dirinya.. jadi, hargailah lelaki dan terimalah mereka seadanya.. berilah diri kamu peluang untuk kembali  mencintai seseorang yang bergelar lelaki...
     setiap pasangan ada kelebihan dan kekurangan masing2. kalau kamu rasa pasangan kamu banyak kekurangan dan selalu sakitkan hati kamu lalu kamu cari pengganti, alasan kamu, kamu dah tak ada hati dan tak serasi, kamu pulak mcm ne? adakah kamu itu tidak pernah buat silap? kamu tidak permnah sakitakan hati pasangan kamu?.. jangan biarkan ego kamu menguasai perasaan kalau tidak kamu pasti akan menyesal satu hari nanti.
    mungkin pasangan kamu tak sempurna, tapi kalau kamu dapat rasa keikhlasan hati dia, itu lebih baik...dan...ikhlas itu tidak boleh dilihat tapi boleh dirasa dengan hati....
sekian..
wassalam=)

p/s* jangan copy okei..kalau nak minta izin atau credit to me first,then haruslah like

No comments:

Post a Comment

 
Ini blog teha_aziz. Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa. Jika suka sila credit ke teha_aziz