CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Tuesday, January 11, 2011

♥ i love you lah ♥

assalamualikum salam sejahtera and salam satu malaysia..
selamat pagi semua.. ini first entry aku untuk hari ni..
coz, today, my mom tak de..
sao, aku bangun pagi2.. then buat semua keje rumah and buatkan sarapan nak bagi adik2 aku makan.. kesian mereka.. aku kan kakak..
okaylah.. teha tak nak membebel and melalut yang bukan2..
straight to the point k..kita terus pergi pada tajuk entry tu..
I LOVE YOU...
satu ayat yang memberi seribu makna.. betul tak?
tapi pernah kita terfikir tak, berapa kali dalam hidup kita kita ucap i love you pada parents kita..?
aku tak nak amik satu hari berapa kali kita ucap i love you pada mak ayah kita lah.. aku amik berapa kali dalam hidup kita kita ucap i love you pada mereka..
boleh dikira kan?
tapi berapa ramai pula yang ucapkan i love you berkali2 pada pakwe atau makwe mereka..?
dalam satu hari tu tak terkira kan berapa kali kita ucap i love you pada pasangan kita...
banyak kali.. setiap kali telefon je mesti cakap i love you, saya sayang awak...dalam mesej pun sama kan.?

ada di antara kawan2 kita sanggup ketepikan keluarga yang dah besarkan kita selama bertahun2 demi kerana seorang lelaki yang kita kenal tak sampai berapa bulan pun..
sedangkan mak ayah kita yang besarkan kita.. yang bagi kita makan.. yang menyara makan pakai kita.. sedangkan pasangan kita tu tak buat pun mcm yang mak ayah kita buat.. tapi kita sanggup buang keluarga kerana pasangan kita...
kesian mak ayah kita... cuba kamu semua tenung muka ayah and mak kita lama2.. pasti menitis air mata kamu mengenangkan pengorbanan yang mak ayah dah lakukan untuk kita... walaupun family kita tu susah sangat, ayah sanggup banting tulang buat apa sahaja untuk menyara kos pembelajaran anak yang nak masuk universiti.. mak ayah sanggup berlapar asalkan anak2 cukup makan? kamu  semua pernah merasa tak pengalaman tu.. aku pernah alami situasi tu... aku bukan dari keluarga yang senang.. aku dari keluarga yang susah and mempunyai adik2 yang seramai 10 orang.. 
ustaz saya pernah cakap yang kalau kita tenung muka mak ayah kita, kita akan dapat pahala.. dari kita tenung muka kekasih kita lama2 sedangkan tak dapat ape2 pun...
disini aku nak ucapkan terima kasih kepada umi and abi aku..
umi, abi, you are the best parents to me... terima kasih umi abi sebab dah banyak berkorban untuk kakak..
kakak sayang umi.. kakak sayang abi..umi abi tak pernah lepaskan tangan kakak bila kakak terjatuh..umi abi sentiasa ada.. walau hidup kita susah, tapi kita hidup bahagia kan umi abi...umi abi, kakak perlukan restu umi untuk kakak berjaya dalam hidup kakak.. redha umi abi sangat penting buat kakak.. sebab kaka takut masuk neraka.. kakak tak nak masuk neraka.. kakak sayang umi abi.. kakak sayang sangat2.. kakak janji akak akan jaga umi abi bila kakak dah kerja.. bila kakak dah kerja, umi abi tak payah kerja lagi.. sebab anak2 umi abi akan sara pula umi and abi.. dah sampai masa untuk umi and abi berehat...
i love you umi abi.. i love you very2 much.. mmmmmmmmmmmuuuuuuaaaaaaaaaahhhhhhhhhh...
thanks kepada yang sudi baca kisah aku..
wassalam..

p/s* jangan copy okei..kalau nak minta izin atau credit to me first,then haruslah like

No comments:

Post a Comment

 
Ini blog teha_aziz. Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa. Jika suka sila credit ke teha_aziz