CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Sunday, January 2, 2011

happy nya esok nak sekolah

assalamualaikum
salam sejahtera and salam satu malaysia to all readers..
eh.. cik teha sekolah lagi ke?
haha.. 
not me lah..
but my adik2 yang nak start sekolah esok bagi tahun 2011..
seronok tengok diorang cari kasut sekolah, alat2 tulis..
yelah.. ade adik2 aku yang nak masuk asrama..
hari ni dah kena balik asrama..
sampai nangis2 tu sbb tinggal sehari je untuk habiskan masa kat rumah..
hisy.. apelah.. mcm lah cuti tak boleh balik..
aku mengomel sendirian..
hehe..
padahal asramanya tak delah jauh sngt..
5 minit je dari rumah kalau naik kereta..
so, dekat je..
macam2 ragam adik2 aku ni bila nak naik sekolah..
ada yang kelam kabut barang2 sekolah tak beli lagi..
ayat2 adik aku:
abi.. barang sekolah tak beli lagi ni.. kasut sekolah tak de lagi..
abi, nisah nak balik asrama dah.. tapi barang2 nak masuk asrama tak ada lagi..
hehe.. kelakar lak aku tengok adik2 aku ni..
tibe2 memori daun pisang muncul dalam kepala otak aku ni..
hehe... memori aku masa aku sekolah dulu..
lebih kurang sama je..
kelam kabut bila kasut sekolah tak ada lagi, alat2 tulis tak de lagi.. baju sekolah umi tak siap jahit lagi..
huhu.. 
tapi semua tu adalah kenangan manis dalam hidup aku time aku bersekolah..
and i will never forget that moment..
yelah.. sekarang kan aku dah bergelar mahasiswi..
so, i`m not student at school anymore..
dulu bukan main tak suka nak pakai baju seragam sekolah..
yelah tak lawa lah katakan..
hehe..
bila mcm ni, teringat plak cikgu aku cakap dulu..
cikgu aku pernah cakap, bila awak dah tak belajar kat sekolah lagi, awak akan rindu nak jadi pelajar sekolah
meskipun dulu masa awak kat sekolah, awak tak suka,
tapi misal kata awak dah ada kat universiti or dah keje,
you will miss every moment at school..
yeah, aku setuju ngan kata2 cikgu aku tu
because sekarang aku tersangatlah rindu kat cikgu2 sekolah, gelak tawa aku bersama rakan2 sekolah yang giler2 tu..
rindu sangat and teringin nak masuk sekolah balik tapi tak nak belajar just nak enjoy je ngan kawan2..
hehe.. boleh tak macam tu..
sekarang kawan2 sekolah semua dah ada haluan masing2.. ada yang masih melanjutkan pelajaran..
and ada juga yang sudah masuk ke alam pekerjaan..
susah dah nak jumpa ngan kwn2 sekolah dulu because masing2 dah ada life masing2..
aku pown agak sibuk ngan kehidupan kampus aku.. campus life..
so, masa bersama teman2 lama agak kurang disitu..
tapi masing2 dah jumpa ngan teman baru di tempat yang baru and dengan suasana yang baru..
nak cakp banyak pown tak boleh sbb adik2 memrlukan bantuan aku untuk menyiapkan keperluan sekolah diorang..
aku kan kakak..
hehe..

p/s--->> to all yang nak start sekolah esok, happy sekolah k.. and belajar rajin2.. sematkan azam tahun baru dalam diri masing2 and usaha dengan gigih untuk pastikan segala azam adik2 tu tercapai..
to my adik, jangan kelam kabut k.. and yang nak masuk asrama tu, tak mau sedih2 k.. jangan lah touching sangat... umi abi tak jauh mana pown... umah kita dekat je ngan asrama kau tu.. and asrama kan boleh balik setiap 2 minggu sekali.. so don`t be sad k...
bubye...
ni lah adik2 ku yang comel... tapi ada lagi yang tak masuk dalam gambar..
good luck adik2.. hehe...
bubye...

p/s* jangan copy okei..kalau nak minta izin atau credit to me first,then haruslah like

No comments:

Post a Comment

 
Ini blog teha_aziz. Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa. Jika suka sila credit ke teha_aziz