CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Friday, March 11, 2011

APA KATA CINTA?

Assalamualaikum w.b.t.
jawab jangan tak jawab tau.. jawab penuh tau..
hehe.. kalau tak jawab berdosa tau...
hai hai hai.. korang semua ape khabar yer?
sihat kerrrr? hope sihat lah yer kalian semua...
hari ni, jam ini, detik ini, tika ini, saat ini.. teha nak menulis and melibatkan diri dalam satu segemen yang dianjurkan oleh pilihan hati..
tajuk segmen dia APA KATA CINTA?
kalau nak tahu dengan lebih lanjut, boleh klik kat link yang diberi okay..
tak nak membebel lebih lebih, tak nak berceloteh pnjang... okay straight to the point je lah k..
apa kata teha tentang cinta eak?
bagi teha cinta ni dapat memberi kita pelbagai rasa...
ada rasa bahagia, ada rasa indah, sedih, gembira, susah senang and macam2 lagi..
untuk percintaan yang kekal lama, kita mestilah ada sikap bertolak ansur, sayang menyayangi, saling memahami, dapat susah senang bersama, dapat menerima pasangan dengan seadanya.. tidak memandang pada harta dan rupa.. teha bukan nak berlagak atau apa, tapi teha bersyukur kerana hubungan teha dengan pasangan teha sudah mencecah usia 2 tahun 1 bulan 10 hari.. teha akui teha tak sempurna, tapi ketidaksempurnaan teha, di sempurnakan oleh pasangan teha.. dan begitulah sebaliknya.. kita ditakdirkan berpasangan.. mungkin ada timbul persoalan bagi seseorang yang tidak mempunyai pasangan, tidak terciptakah seseorang buat diriku?.. jangan bersedih... bukan tidak tercipta, tapi belum masanya... kita bukan hidup di dunia sahaja, tapi yang kekal diakhirat sana.. mungkin kalau tidak bertemu didunia, akan bertemu diakhirat kelak kerana setiap doa manusia akan dimakbulkan cuma cepat atau lambat sahaja...
cinta akan mengajar kita erti kesetiaan, kejujuran, erti tanggungjawab. dan cinta akan mengajar kita siapa kita sebenarnya... semua itu penting dalam mempertahankan sebuah perhubungan samada hubungan percintaan ataupun hubungan suami isteri.. semua itu sangat penting..cinta dapat memberi kita rasa bagaimana itu rindu, sayang dan juga rasa dihargai.. cinta ada banyak cabang.. cinta kepada tuhan, cinta kepada rasul and nabi, cinta kepada kedua ibu bapa and keluarga, cinta kepada pasangan.. and banyak lagi.. bergantung kepada seseorang untuk melihat cinta itu dari aspek yang bagaimana...kadang cinta itu membuat manusia itu buta.. and ada juga cinta yang membuatkan seseorang itu tak kenal kawan, lupa kawan, bergaduh dengan kawan kerana cinta.. pelik kan..? betapa bodohnya manusia yang begitu.. teha banyak jumpa member yang begitu kerana teha juga pernah menjadi mangsa orang yang begitu.. sedih kan..?
tapi takpe.. bukan dia seorang je kawan teha.. ramai lagi kan.. cinta boleh dicari,tapi kawan juga penting.. kalau kita tak ada kawan, kan ke susah.. so, seimbangkan antara cinta dan kawan.. cinta kepada kedua ibu bapa pun jangan lupa yer.. kerana itu yang utama.. ada orang bercinta sampai lupa mak bapak.. jangan jadi begitu ye adik2.. kerana teha pernah juga dulu jadi begitu, tapi sekarang dah jadi budak baik dah... hehe.. malu pulak.. eh eh.. teha tak nak membebel panjang.. karang ada pulak yang tak larat nak baca... haha..
sekarang teha nak tag dua orang..
orang yang pertama ialah...
jeng jeng jeng...
                                                     http://wyna95nubies.blogspot.com/
orang kedua pula ialah... jong jong jong
                                                       aku bercanda didiari maya
okay.. dah tag dah...
bye bye bye

p/s* jangan copy okei..kalau nak minta izin atau credit to me first,then haruslah like

1 comment:

  1. huu..mmg panjang..=) tp nice..sy pegang nasihat tu sebab sy adik jugak kan..hehe..btw tq sudi join

    ReplyDelete

 
Ini blog teha_aziz. Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa. Jika suka sila credit ke teha_aziz