CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Saturday, January 29, 2011

jangan terlalu berharap..kenapa?

assalamualaikum and salam sejahtera and juga salam satu malaysia to all readers..
hye korang..
korang ape khabar hari ni..? sihat tak.. hopefully korang semua berada dalam keadaan yang sihat sejahtera lah ye hendaknya..
terus kepada tejuk entry teha..
mesti ada diantara korang semua pernah dengar orang cakap, kita jangan terlalu berharap sebab selalunya ape yang kita harapkan tu tak kan dapat kita memiliki.. mesti pernah kan.. sebab cik teha selalu dengar tau..
contoh paling hampir lah dengan kita ialah macam couple.. bila kita dah couple mesti ada rancangan untuk berkahwin and ada keluarga.. and dah rancang bagai nak rak... last2 ada orang cakap dengan kita, jangan terlalu mengharap sangat ape yang kita nak tu akan kita miliki...
sebab benda ni pernah jadi dalam hidup teha, teha pernah berharap and terlalu yakin yang ape yang teha nak tu akan teha miliki.. teha dah confirm lah ka.. tapi last2 benda yang teha harapkan akan jadi tu hancur berkecai macam tu je.. teha sedih sangat and pernah suatu ketika teha pernah menyalahkan takdir and teha tak dapat terima semua tu.. teha pernah jahil suatu ketika dahulu dengan menyalahkan tuhan.. betapa bodohnya teha pada suatu ketika dahulu...(kepada adik2, jangan tiru perangai kak teha okay).
dulu lah.. tapi perkara tu mengajar teha untuk jangan terlalu mengaharap pada sesuatu.. kerana allah pasti akan menguji kesabaran kita dengan perkara2 yang tak kita duga akan terjadi.. ALLAH nak menguji sejauh mana tahap kesabaran seseorang hambaNYA tu... so, once kita dah rancang sesuatu, and kita dah berusaha, kita serahkan pada ALLAH. banyakkan berdoa.. kalau ape yang kita hajati tu tak dapat kita miliki, just inagatkan dalam fikiran kita, pasti ada hikmah disebalik ape yang terjadi ni.. pernah dengar kan jodoh pertemuan ajal maut semuanya terletak ditangan ALLAH.. kita sebagai hamba hanya mampu merancang tapi tuhan yang menentukan.. so terima setiap yang terjadi tu dengan hati yang terbuka...contoh nya lah kan.. dah bercinta bertahun, rancang nak kawin bagai.. tapi last2 putus... anggap lah tak ada jodoh okay...mungkin ada yang lebih baik untuk kita.. cinta tak semestinya memiliki, right?
so jangan takut untuk menghadapi masa depan.. ALLAH akan bagi kita yang terbaik dalam hidup kita...once bila kita down, ingat ALLAH ada disisi kita..
ingat tu okay kawan2 semua...
okay sekian untuk entry kali ni.. kita bertemu lagi dalam next entry..
bubye..
assalamualaikum..

p/s* jangan copy okei..kalau nak minta izin atau credit to me first,then haruslah like

No comments:

Post a Comment

 
Ini blog teha_aziz. Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa. Jika suka sila credit ke teha_aziz