CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Wednesday, January 12, 2011

AKU TAK BENCI KAU

assalamualaikum salam sejahtera and salam satu malaysia to all readers..
okay.. sorry sangat kepada followers teha.. coz hari ni blum lagi start update ape2..
ampun ampun.. hehe.. walau pun teha bukanlah blogger yang famous...
teha sangat busy hari ni kerana menjaga seorang budak kecil yang sangat comel dan tersangatlah lasaknya...
tapi aku puas dapat tengok muka dia.. sebab rindu sangat kat dia dah berapa bulan tak melihat muka comel dia tu.. hehe...
okaylah.. entry ni bukan nak cerita tentang si cilik yang comel itu tapi nak cerita berkaitan dengan tajuk entry tu..
okay cerita nya macam ni..
pada satu hari.. [haha.. skema.. ah tak nak tak nak]
okaylah.. aku pernah ada masalah besar juga.. and then satu badan ni help aku..
aku ditempatkan kat rumah tu.. and then aku kenal dengan seorang yang mempunyai jawatan juga lah dalam rumah tu.. aku agak rapat dengan dia semasa aku tinggal dirumah tu.. yelah.. kita kena lah kenang budi orang yang dah tolong kita tu kan.. takkan kita nak buat sombong pula..
and then, aku pun keluar dari rumah tu..
so, bila dah keluar, aku takkan lupa jasa2 mereka  yang dah membantu kan..
jadi aku hubungi dia untuk tanya khabar dia..
and nak tahu lah kan keadaan semasa macam mana disana..
tapi yang aku tak puas hati bila one day, aku call dia tak angkat and aku sent chat kat dia pun dia tak replay padahal dia tengah online.. and aku ym pun dia buat tak tahu je..
kalau sekali maybe aku akan consider dia ada masalah.. so, it`s okay lah kan.. tapi kalau banyak kali, aku nak cakap ape?
aku ke yang tak kenang jasa orang or what?
so, kalau dah sikap kau macam tu, kau nak buat sombong dengan aku, tak ape.. tapi kau jangan marah bila orang sombong dengan kau.. hidup ni umpama roda kan.. kadang2 kita berada diatas, and mungkin satu hari nanti hidup kau akan down... and jangan menyesal bila tak ada sapa yang nak hulurkan tangan untuk bantu kau atas kesombongan sikap kau.. aku tak benci kau.. tapi aku benci sikap kau..
ramai penghuni rumah tu yang merungut tentang kau..tapi kau tak tahu kan..?
kau dengan baran kau, dengan sombong kau.. yang duduk dekat rumah tu semua yang bermasaalah..
jadi tugas kau adalah untuk menyelami perasaan  mereka.. bukan menambah lagi tekanan..
memang patutlah ada penghuni yang lari... cuba muhasabah diri kau.. mana silap kau sampai diorang boleh lari..
serius aku cakap aku pun pernah terfikir nak lari sebab tertekan dengan sikap kau..
aku ingat lagi masa aku mula2 masuk situ, kau sambut aku dengan muka kau yang tak mesra alam tu..
berubah lah.. banyakkan muhasabah diri.. jangan terlalu ego..
takut nanti terkena kat diri sendiri pulak..
aku cuma nak perbetulkan mana yang salah..
bukan nak benci kau..
sebab aku ingat pesan mak aku..
kalau orang beci kita, jangan kita benci balik orang tu..
sebab kalau kita benci orang tu, kita sama je dengan orang yang benci kita tu.. tak ada beza..
aku ambil pendekatan sifat mulia nabi muhammad..
walau diri baginda dilempar dengan najis, dia tetap melawat orang yang melempar najis itu ketika dia sedang sakit.. sampai terbuka pintu hati dia untuk memeluk agama isalam..
ya, mungkin kau fikir aku tak layak untuk bekata demikian, sebab kau tahu sejarah hitam hidup aku..
tapi itu dosa silam aku.. setiap manusia boleh berubah.. and allah akan ampunkan setiap hambanya yang taubat nasuha..
okaylah.. sekian untuk entry kali ni..
selamat malam semua.. bye..

p/s* jangan copy okei..kalau nak minta izin atau credit to me first,then haruslah like

No comments:

Post a Comment

 
Ini blog teha_aziz. Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa. Jika suka sila credit ke teha_aziz