CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Wednesday, December 29, 2010

owh.. sungguh ku tak sangka..

assalamualaikum...
salam sejahtera and salam satu malaysia..
tajuk diatas adalah dirujuk..
eceh.. mcm nak buat surat rasmi lah pula  kan..
hehe.. actually ape yang tak sangka tu cik teha ooiii...
hahaha..
ape yang tak sangka eak korang..?
hehe..
sebenarnye cik teha tak sangka yang rupa2 nya kita dah nak masuk tahun baru lagi..
tahun baru.... tahun baru...
tapi orang still lama...
pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun baru kan kwn2..?
mcm mana dengan azam korang yang tahun ni punya?
dah terlaksana ke belum....
haih... susah nak cakap lah...
tahun dah baru.. tapi azam still lama..
huh...
ape nak jadi lah ngan aku ni kan..?
bukan ape kawan2... aku dah cuba sedaya upaya...
tapi nak buat mcm ne...
terlalu banyak dugaan yang melanda hidup aku tahun ni..
terlalu banyak masalah yang besar2 belaka yang jadi dalam hidup aku..
and aku rasa masalah tu biar aku and orang2 yang tahu je yang perlu tahu..
eh.. ape aku tulis ni....?
hehe..
bermasalah bermasalh..
bagi aku tahun 2010 ni adalah tahun yang paling teruk dalam sejarah hidup aku..
terlalu banyak sngt masalah..
serius aku cakap...
sampai laa ni.. masalah pown tak selesai lagi..
tapi satu yang aku dapat daripada mslh ni semua...
satu je?
hehe.. banyak actually..
tapi ni yang ketara lah kan.. iaitu, segala masalah ni.. mematangkan aku...
menjadikan aku seorang manusia yang kuat untuk hadapi cabaran..
actually tak berapa nak kuat lah lau tak ada orang2 yang aku sayang yang support aku...
terutamanya my family and my boyfriend..
kadang2 aku fikir, hidup ni kalau tak da masalah, mesti tak best kan.. tak mencabar hidup ni..
mesti bosan je hidup kalau hari2 kita, sama je tanpa ada masalah or cabaran..
and ALLAH takkan uji seorang hambanya, jika seorang hamba tu tak mampu untuk selesaikan ujian tu..
so, moral of the story, ALLAH bagi ujian kat kita, sbb ALLAH tahu yang kita mampu hadapi segala ujian tu..
so, jangan sesekali kita mengeluh and juga putus asa bila ada masalah..
pasti ada hikmah disebalik sesuatu tu kan...
so, hari ni aku pasang azam untuk tahun baru...
aku nak jadi manusia yang lebih baik dari hari ni...
kerana mak aku pernah cakap, jika seseorang tu.semalam adalah lebih baik dari hari ini, dia tergolong dalam golongan orang yang rugi..
aku nak belajar dari kesilapan yang pernah aku buat, untuk jadikan aku manusia yang lebih baik pada masa akan datang...
keran irang tua2 cakap, yang baik jadikan teladan and yang buruk jadikan sempadan... and jadikan yang buruk tu sbg satu pengajaran berharga untuk kita tidak buat and ulangi lagi semua tu..
aku bukan nak beri ceramah agama.. 
tapi kadang2 aku terfikir, hidup ni perlu ada pegangan..
and pegangan itulah yang akan buat kita berjaya dalam hidup..
aku tersedar ni benda ni bila satu hari tu, aku bergaduh teruk dengan pakwe aku and hubungan kiteorang terputus..
so, aku chat ngan kwn dia kat fesbuk.. aku nak suruh kwn dia pujuk dia untuk terima aku balik and bagi aku peluang..
so kwn dia cakap..
labi kurang mcmni lah perbualan kiteorang dalam chat kat fb
syam : teha. kalau teha nak berubah syam nak teha cari sesuatu..
aku : cari ape? teha akan cari..
syam : cari pengertian makrifat, syariat, tarikat and hakikat.
aku : untuk apa cari benda tu semua..?
syam : dalam hidup kita ni perlu ada pegangan. kalau teha betul2 nak berubah carilah pengertian tu..
and insyaALLAH hubungan teha ngan aepi akan ok..
lebih kurang mcm tu lah perbualan kiteorang..
tapi kat sini, aku nak fokuskan pada pegangan hidup.. tanpa pegangan hidup, kita tak tahu tujuan hidup kita kat atas muka bumi ni.. 
betul tak?
pegangan hidup juga menjadikan kita manusia yang mungkin berguna pada keluarga kita, pasangan kita, masyarakat, agama, bangsa and maybe negara..
so, kwn2... korang muhasabah diri.. and acari pegangan hidup k...
so, aim sekarang nak capai azam and cita2 yang tak terlaksana lagi..
chaiyo2..
coz i know i can do it...
ok.. ni jelah untuk entry kali ni...
sorry agak panjaang aku membebal..
bukan ape.. tapi untuk peringatan diri sendiri and juga untuk memotivasikan diri untuk jadi yang lebih baik untuk masa depan..
untuk kebaikan diri sendiri juga kan..
okay lah..
bubbye semua...
wassalam...


p/s* jangan copy okei..kalau nak minta izin atau credit to me first,then haruslah like

No comments:

Post a Comment

 
Ini blog teha_aziz. Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa. Jika suka sila credit ke teha_aziz