CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Tuesday, November 16, 2010

MALAM YANG BOSAN

tengah2 bosan ni.. nak2 lg tengah2 malam ni... mang lah tangan nye gatal plak nak menulis meuahkan isi hati.. baru dua hari lepas sya pergi ke satu sambutan hari jadi n hari meraikan pelanggan di tempat saya.. budak perempuan yang mempunyai ibu bapa yang baik hati.. pada sambutan hari lahirnya yang ke setahun, ayahnya buat majlis hari jadi and menjemput semua golongan istimewa yang terdapat di kwsn tu... ramai jgak lah..and setiap golongan istimewa tu mendapat sumbangan yang bukan sedikit, tapi bnyak jgak lah... jumlah dirahsiakan..saya tahu jumlah tu pown sbb adik saya salah seorang yang istimewa tu jgak and yang dapat sumbangan dari insan yang berhati mulia tu... pada masa tu, saya lihat ramai golongan yang istimewa disitu... dari pelbagai bangsa.. mengapa kita panggil mereka golongan istimewa?.. sbb mereka telah dijanjikan dengan syurga di akhirat nanti.. kerana golongan mcm ni tak dapat fikir yang mana baik and yang mana buruk...and bila saya tgk, rupa diorang ni sepesen je tau.. ni dari pemerhatian saya lah... budak down sindrom..
        budak2 mcm tu, kita tak boleh hina mereka, tak boleh perlekehkan mereka.. mereka sebenarnya pandai.. mcm adik saya..pandai orangnya walaupown dalam keadaan yang mcm tu... mereka mempunyai bakayt yang istimewa.. kita harus sayang mereka.. sbb.. orang mcm tu pown ada perasaan tau.. kalau mereka tak ada perasaan, diorang tak akan menangis... bila saya tgk budak mcm tu, kena pukul or kena marah, hati saya menangis kerana kesian melihat budak yang tak tahu ape2 kena marah, kena pukul... kesian kan?.. saya pernah laluinya and melihat sendiri keadaan begitu....
     Mungkin agak panjang leteran saya, tapi.. saya nak you all semua janganlah pandang sebelah mata je dengan golongan seperti ini.. kerana mereka ahli syurga... itu confirm.. tapi kita? kita tak tahu nasib kita kat sana kan... renung2kan and selamat beramal k...
 
wassalam=)

p/s* jangan copy okei..kalau nak minta izin atau credit to me first,then haruslah like

No comments:

Post a Comment

 
Ini blog teha_aziz. Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa. Jika suka sila credit ke teha_aziz